CarePacks er et verdidrevet selskap som har mål om å gjøre det enklere for folk å velge sunnere og smartere energipåfyll i en hektisk hverdag. Selskapet har nylig lansert sine første produkter i dagligvarehandelen.
Selskapet har nylig lansert sine første produkter i dagligvarehandelen.
CarePacks AS ble etablert i 2016 på Vinterbro like utenfor Oslo. Snackleverandøren har i flere år tilbudt abonnementsløsninger til bedrifter på snackkasser med nøtter og andre sunne godsaker. Snackkassene har som hensikt i å bidra til å fylle på medarbeidernes tomme energilagre for å unngå den såkalte «klokka to-knekken» når sulten igjen begynner å melde sin ankomst noen timer etter lunsj. I tillegg er det nøye utvalgte produkter som både er god på smak og har veldig høy kvalitet.
Ifølge gründer og COO, May-Rita Kappfjell, var det mangelen på sunn snacks i markedet som var bakgrunnen for etableringen av CarePacks.
Tilbudet av både mat og snacks for folk på farten har lenge vært preget av usunne produkter. Dette ønsket vi å gjøre noe med ved å tilby sunnere og smartere snacks.
Å spise små, hyppige måltider gjennom dagen gir ikke bare en reell helseeffekt, kroppen holder også et jevnt energinivå, sier Kappfjell.
Lansert i dagligvarehandelen
Det er som kjent hard kamp om hylleplassen i butikkene, men Norgesgruppen har valgt å gi den lille snackleverandøren sjansen. I høst lanserte CarePacks sine første produkter i dagligvarehandelen med Eplegull i variantene Naturell og Sjokolade. Kappfjell er svært takknemlig over å ha blitt tatt inn i varmen hos den store dagligvareaktøren.
— All ære til Meny og Kiwi som har valgt å gi en liten utfordrer som CarePacks hylleplass i butikkene sine. I tillegg deler vi mye av det samme verdisettet. Norgesgruppen har en ambisjon om å være bærekraftig og klimanøytral, og i likhet med oss, så jobber de for å gjøre det enklere for kundene å ta sunnere og mer klimavennlige valg i hverdagen, sier Kappfjell.
Snack hver dag
CarePacks satser på å lansere flere sunne og smakfulle snackprodukter i 2022.
Kappfjell synes det er spennende å utfordre en veletablert kategori med sunnere varianter som man kan nyte litt oftere.
— Velger du våre produkter så kan du trygt tillate deg å snacke hver dag foran TV-en. Hun legger til:
Du får faktisk også i deg opptil flere av de omtalte «fem om dagen» når du spiser en pose Eplegull.
Verdidrevet selskap
CarePacks er et verdidrevet selskap, og som bedrift er CarePacks bygget rundt FNs bærekraftsmål. Målene om god helse, anstendig arbeid og økonomisk vekst, ansvarlig forbruk og produksjon, samt bevaring og bærekraftig utvikling av havet og marine ressurser er alle viktige kjerneverdier i selskapet.
— Når du kjøper et av våre produkter så støtter du et selskap som er opptatt av gode verdier gjennom hele næringskjeden. Vi er svært takknemlige overfor alle våre kunder som bidrar til vår felles misjon om å gjøre verden til et litt bedre sted å være, sier Kappfjell.
Pakkes av Jobbhuset
Emballasjen på produktene til CarePacks pakkes av arbeids- og inkluderingsbedriften Jobbhuset. På denne måten bidrar CarePacks med å opprettholde verdifulle arbeidsplasser for arbeidstakere som trenger tilrettelagt arbeid eller bare trenger hjelp til å komme ut i arbeid.
CarePacks er Miljøfyrtårnsertifisert og legger samtidig stor vekt på bærekraft, veldedighet, samfunnsansvar og å redusere matsvinnet. Alle produkter som nærmer seg utgangen av holdbarhetsdatoen, sendes til Fattighuset — til glede for de som ikke har så mye. Bedriften er i tillegg både klimapositiv. CarePacks kjøper CO2-kvoter i EU og har inngått et samarbeid med CHOOSE, hvor de for hver pakke solgt, investerer i de beste FN-verifiserte CO2-reduksjonsprosjektene i utviklingsland.
Spennende nylanseringer?
Selv om CarePacks er en liten aktør så har selskapet store planer i både inn- og utland. Går alt etter planen vil du som forbruker kanskje allerede i 2022 finne flere sunne, digge og krønsjy produkter fra CarePacks i butikkhyllene — klar til å nytes sammen med den nye sesongen av favorittserien din på en av strømmetjenestene.